Gallery

Tetiba Kangen

Jangan bilang-bilang mamak…

Tetiba kangen mamak gegara liat foto kemarin pas pulang kampung kemarin. Mamak tiba-tiba ngajak naik lagi ke ruangan bank yang lagi didekor pake nuansa Imlek. Jadinya, kami yang udah nyampe ke lantai 1, naik lagi. Mamak niat bener naik lagi ke lantai 2 dengan sedikit tersengal-sengal, buat moto. “Ayok foto, kapan lagi”. 

Tadi malam nelpon mamak jam 8.30. Kirain masih melek, soalnya 15 menit sebelumnya masih ngebalas WA. Nggak taunya, pas ditelepon rupanya mamak udah tidur. Katanya kecapekan gara-gara seharian berdiri di rumah teman SDnya (yang baru ketemu lagi setelah lebih dari 40 tahun) yang rumahnya jauh banget.

Mamak suka nanya, “Nggak kesepian ya tinggal sendirian gitu? Pulang kerja, lalu sendiri, nggak ada makanan, nggak ada temen?”. “Ya enggak dong, Mak. Kan aku pulang bisa baca, nonton. Lagian, enak gitu sendirian juga. Kalau ada orang, mungkin malah ganggu,” jawab saya dengan lantang. “Ya terserah kamu deh. Palingan kamu nggak mau bilang,”  begitu jawab mamak sesudahnya.

Lalu, woro-woro, malam ini, gara-gara liat foto yang di bank itu, mata langsung pedes dan berair. Ternyata, diam-diam si mamak ngangenin juga.

Mak, anakmu kerja dulu yang bener, ngatur duit yang bener, biar mamak nggak perlu nalangin kalau gaji habis sebelum waktunya. Malam ini, malam kemarin, dan malam-malam ke depan, kudoakan mamak sehat selalu. Supaya bisa main-main sama teman-teman mamak, supaya bisa banyak foto-foto lagi. 

IMG_8062.JPG

Ponakan

Hai, perkenalkan, saya tante dengan ponakan berjumlah satu tim sepakbola + 1 cadangan. Kalau lagi ngumpul semua, bisa ada yang nangis, teriak, ketawa, asik main sendiri, makan, main Instagram, seru dengan Squishy, pesawat, truk, dan macem-macem.

Punya banyak ponakan juga jadi refreshing, apalagi kalau pas ngobrol. Ada aja celetukan yang bikin senyum-senyum. Macam ini… Diskusi aneh bin ajaib.

Naldo gurunya siapa? // Miss Elly. // Miss Elly cewek apa cowok? // Cewek dong. Namanya aja ‘miss’. Kalau cowok kan ‘mister’… // (Oh iya.)

  • Naldo, 3 hari lagi ulang tahun ke-4

Kamu sering jadi tempat curhat? // Iya. Biasa dicurhatin. Ada yang nangis, ada yang mau bunuh diri.. // Hah? Curhatnya emang gimana? // Pakai Line aja. // Oh, ya udah nanti gantian Tante yang curhat. // 

  • Hesly, 6 SD

Tante kok belum punya pacar? // Iya nih. Kamu mau bantu cariin? // Aku cariin di Instagram ya. Nanti aku kirimin fotonya ke Tante. // Boleh. // Yang umurnya berapa? Lebih muda mau? // Muda dikit, nggak papa. // Kalau 35? // Nggak papa. // Nanti kalau tiba-tiba ada yang SMS tante, kenalan dari Instagram gimana? // Ya udah dibalas aja… // Kan aku nggak kasih tau dia nomor Tante. Aku kan cuma ngirimin foto dia ke Tante. //  (??)

  • Laura, 3 SD

 

 

The Loss that Makes You Strong

A very dear friend of mine lost his brother few months ago because of a car accident.
Last night, he lost his mother who had stayed in a hospital for about three weeks.
Another relative has also lost his mother yesterday. A beloved mother, the woman whom everybody loves.

Seeing the stories of birth, growth, death, and witnessing the surprising circle of life, I happened to imagine what if one day, another person I love, leave me forever. This I hope will fix the heart a bit when the real day comes. This is probably a wrong wish, but I somewhat wish that it will work.

I’m sure that you’ll be a very strong person in the future because there’s no more sufferings that you can’t resist after this loss.
I’ll pray the best for you, your family, and your beloved mom.

We love you, R.

Will Vegas Look Like Vegas?

I admire Vegas, and so do my friends. Almost each of us is like wowing when knowing Las Vegas is on the itinerary for this West Coast trip. I myself don’t know what is obviously exciting about the city beside its glamorous and casino. All these are definitely known by watching movies like Eurotrip and Last Vegas. No wonder I am so keen on to know how the city looks like in real eyes. No wonder Vegas becomes one of the most awaiting destinations for this trip. 🙂

I am currently in Fresno, which is 4 hours from San Francisco by bus. We may call this a transit city before we head to Las Vegas tomorrow morning through another 6 hours bus trip.

Today’s trip was, still, hillarous. The landscape that we passed by has stunned me. One of the guests said that what we looked is the same as the green scenery on Windows XP wallpaper, if you may notice. It was along the way in Monterey. How I wished to escape from the bus so I could take a proper picture of that wonderful nature’s artwork.

Not to mention the designs of the house. Oh my, I am so in love with the designs that we’ve seen so far. It is simple yet nice. Each house has its difference and so does its own character and I just feel like playing movie inside my mind about how the family live within the house like that (blame it on Cougar Town, Desperate Housewives, and other American series). The gardens are well taken care and it all just looks very calming. These all things make me wonder that all Americans have been inherited with Martha Stewart’s skill and soul.

And also the parking lots (which you may find not necessary to explore or to jot down in this post). You know, the scenes where each neighbor communicates one to another through the garden or right after they have the car parked? Now I know how can that scene occurs in the real life. I wish to picture delicate photos of the house but we just passed by the place that I mentioned so the picture wasn’t that good enough to see.

The scenes in the series I watched have been proven by today’s sightseeing. Now I can’t wait to see the Real Vegas. How would it look like? Will it be the city of lights as what Robert de Niro and friends saw on Last Vegas? Will the city full sexy ladies and hot guys? Will parties be thrown in every edge of the city? I am so curious to know as you are.

However, despite of all happiness, something is missing from this trip. Yes, we still miss our dad. No matter how fun it is, we just miss to hear and share these whole stories with him. Includes the part whether Vegas will look like Vegas, or not. 🙂

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f1f/9661542/files/2014/12/img_0209-0.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f1f/9661542/files/2014/12/img_0205-0.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f1f/9661542/files/2014/12/img_0215-1.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f1f/9661542/files/2014/12/img_0280.jpg